Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: Don't Breathe

  1. #1
    Katie Mama Bear's Avatar
    Joined
    Oct 2014
    Posts
    4,530
    Pronouns
    she/her
    Userbars
    62
    Thanks
    2,478
    Thanked
    7,335/2,226
    DL/UL
    172/0
    Mentioned
    652 times
    Time Online
    182d 5h 28m
    Avg. Time Online
    1h 28m

    Don't Breathe

    Please no spoilers, but I'm super keen to watch Don't Breathe. I'd see it at the cinemas, but the nearest one showing it is 2.5hrs away. So we're waiting for a good quality copy to become available. The trailer has such great promise though; the use of silence in horror is my favourite suspense tool. Have you seen it? If so, what did you think (reminder, no spoilers!)?

  2. #2

    Joined
    May 2013
    Posts
    3,274
    Userbars
    21
    Thanks
    2,475
    Thanked
    3,913/1,638
    DL/UL
    19/0
    Mentioned
    733 times
    Time Online
    158d 26m
    Avg. Time Online
    1h 5m
    I saw it last week, and I really liked it. The suspense is greatly managed and successful plus the plot is pretty unique and original. I recommend it.

  3. The Following User Says Thank You to Pusheen For This Useful Post:

    Mama Bear (09-28-2016)

  4. #3
    I_AM_LEGEND's Avatar
    Joined
    Sep 2016
    Posts
    19
    Userbars
    0
    Thanks
    5
    Thanked
    12/5
    DL/UL
    3/0
    Mentioned
    1 time
    Time Online
    11h 24m
    Avg. Time Online
    N/A
    I watched this film last few weeks together with my family. i can tell they have nice idea on creating and directing this film.. I recommend you to watch this one..its one of the best thrill/suspense movies ever

  5. #4
    Sci_Girl's Avatar
    Joined
    Dec 2011
    Posts
    2,213
    Userbars
    14
    Thanks
    982
    Thanked
    1,592/986
    DL/UL
    34/0
    Mentioned
    314 times
    Time Online
    49d 2h 15m
    Avg. Time Online
    19m
    We saw the preview in theatres. As soon as it was over we both turned to eachother and said "Nope". Lol. So we think it would be scary. Few movies seem scary like this one so I would bet it is going to be good for thrills. When it comes to Netflix (maybe) I will watch but not in theatres lol.

    It is nice to see a scary movie out that does not have to do with predictable supernatural forces. This movie is a true thriller...getting chased by a crazy guy wanting to kill.


  6. #5
    I_AM_LEGEND's Avatar
    Joined
    Sep 2016
    Posts
    19
    Userbars
    0
    Thanks
    5
    Thanked
    12/5
    DL/UL
    3/0
    Mentioned
    1 time
    Time Online
    11h 24m
    Avg. Time Online
    N/A
    Quote Originally Posted by Sci_Girl View Post
    We saw the preview in theatres. As soon as it was over we both turned to eachother and said "Nope". Lol. So we think it would be scary. Few movies seem scary like this one so I would bet it is going to be good for thrills. When it comes to Netflix (maybe) I will watch but not in theatres lol.

    It is nice to see a scary movie out that does not have to do with predictable supernatural forces. This movie is a true thriller...getting chased by a crazy guy wanting to kill.
    you gotta watch this one. haha.. or maybe wait and neflix and watch it in midnight with speakers on. the sound gives more intense and drama on the scenes.. the story line and scenes really amazing.. the story is unique ..

  7. #6
    Sci_Girl's Avatar
    Joined
    Dec 2011
    Posts
    2,213
    Userbars
    14
    Thanks
    982
    Thanked
    1,592/986
    DL/UL
    34/0
    Mentioned
    314 times
    Time Online
    49d 2h 15m
    Avg. Time Online
    19m
    Quote Originally Posted by I_AM_LEGEND View Post
    you gotta watch this one. haha.. or maybe wait and neflix and watch it in midnight with speakers on. the sound gives more intense and drama on the scenes.. the story line and scenes really amazing.. the story is unique ..
    I will watch if it ends up on Netflix. Lights on with my kitty cat nearby to cuddle. I like scary movies but I also do not like scary movies lol.


  8. #7
    I_AM_LEGEND's Avatar
    Joined
    Sep 2016
    Posts
    19
    Userbars
    0
    Thanks
    5
    Thanked
    12/5
    DL/UL
    3/0
    Mentioned
    1 time
    Time Online
    11h 24m
    Avg. Time Online
    N/A
    Quote Originally Posted by Sci_Girl View Post
    I will watch if it ends up on Netflix. Lights on with my kitty cat nearby to cuddle. I like scary movies but I also do not like scary movies lol.
    i bet you also want to check on - amityville horror , drag me to hell , insidious series .ahahahha

  9. #8
    Katie Mama Bear's Avatar
    Joined
    Oct 2014
    Posts
    4,530
    Pronouns
    she/her
    Userbars
    62
    Thanks
    2,478
    Thanked
    7,335/2,226
    DL/UL
    172/0
    Mentioned
    652 times
    Time Online
    182d 5h 28m
    Avg. Time Online
    1h 28m
    Quote Originally Posted by I_AM_LEGEND View Post
    i bet you also want to check on - amityville horror , drag me to hell , insidious series .ahahahha
    You're kidding about Drag Me To Hell, right? That movie is a comedy. It's so incredibly laughable.

  10. #9
    Sci_Girl's Avatar
    Joined
    Dec 2011
    Posts
    2,213
    Userbars
    14
    Thanks
    982
    Thanked
    1,592/986
    DL/UL
    34/0
    Mentioned
    314 times
    Time Online
    49d 2h 15m
    Avg. Time Online
    19m
    Quote Originally Posted by I_AM_LEGEND View Post
    i bet you also want to check on - amityville horror , drag me to hell , insidious series .ahahahha
    Yeah I saw Amityville. Both the old and new versions. Not very scary but they were watchable as horror. Insidious was meh. I am really unaffected by supernatural stuff. I shouldn't watch them for that reason but I still end up doing so lol. It's just the predictable door closes, face in the mirror, unwarranted extremes in volume during scream scenes...meh. It is the "this could happen" movies that I have a harder time watching. Like Don't breathe lol...crazy man chasing everyone. No thanks . I still cannot watch those newer Texas Chainsaw Massacre movies from start to finish. A guy with a chainsaw is possible so I hate it lol.


  11. #10
    Air's Avatar
    Joined
    Sep 2013
    Posts
    683
    Userbars
    9
    Thanks
    1,530
    Thanked
    1,171/435
    DL/UL
    68/0
    Mentioned
    297 times
    Time Online
    30d 9h 15m
    Avg. Time Online
    12m
    I don't necessarily trust trailers; like I said in my other post at that one thread.
    But it does sound amazing in theory, I haven't seen it yet.
    will review once I've seen it.

    there's only a select few movies that have freaked me out.

    Why, yes. The world does revolve around me.
    (you need an account to see links)
    (you need an account to see links)


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •